Influentezi si esti influentatExista moduri simple, subtile şi de multe ori surprinzătoare în care alţii ne afectează comportamentul. Luăm decizii mai riscante pentru că cineva ne-a încurajat cu o atingere pe umăr, îi punem copilului nostru un numele motivat de ceva sau cineva, de cele mai multe ori in mod subtil, realizand proiectii si influentand. Chiar şi persoane necunoscute sau oameni pe care este posibil să nu-i mai vedem vreodată au un impact uimitor asupra hotărârilor şi deciziilor noastre. La fel ca atomii care se ciocnesc unul de altul, interactiunile noastre sociale ne influenţează în mod constant ceea ce suntem şi ceea ce facem.

Influenţa sociala nu ne determină doar sa facem lucruri precum ceilalti, uneori imitam, dar sunt multe alte situatii in care evitam, reactionam si suntem in dezacord cu cei din jurul nostru situatie in care tot ne limitam alegerile in functie de mediul in care traim.

Universitatea Wharton din Pennsylvania a realizat sute de experimente, in care a analizat modul in care oamenii sunt influentati, atunci cand vine vorba de achizitii, de catre vecini, colegi de serviciu. Uneori, oamenii adoptă tendinţe noi şi îi urmează pe alţii, dar la fel de repede le părăsesc, odata ce acestea au prea mulţi adepţi. Faptul că îi imităm pe alţii sau că facem ceva diferit depinde în mare parte de cine sunt acei alţii. Suntem atrasi de familiaritate dar şi de noutate, precum şi importanţa de a fi optim diferenţiat.

Prin înţelegerea influenţei sociale, ne putem imbunătăti propriile vieţi, vieţile altora jongland cu posibilitatile, pentru ca uneori este mai bine să urmezi mulţimea, alteori este mai bine din să-ţi urmezi propriul drum. Fie ca realizam sau nu avem propria influenţă sociala şi ar fi de preferat sa intelegem de ce oamenii învăţa imitand, sau intr-o alta exprimare prin puterea exemplului, astfel ca te invit sa te intrebi pe cine modelezi si de asemenea cine te modeleaza.

Cum ar fi să fim mai puţin predispuşi la a fi influenţaţi ?!Influentezi si esti influentat Cecilia Tamas

Efectul snob” descrie cazurile în care cererea unei persoane pentru anumite bunuri sau servicii este în mod negativ corelată cu cererea pieţei.” Cu cât există mai mulţi oameni care deţin sau folosesc ceva, cu atât mai puţin vor fi aceştia interesaţi cumpere sau să îl folosească. Mulţi dintre noi nu ne dorim să fim singurii care să facă un anumit lucru, dar şi dacă prea mulţi oameni încep să-l facă, ne vom orienta spre altceva, chiar dacă acest lucru înseamnă renunţarea la ceva ce ne place doar pentru că şi altora le place.

Gândirea de grup a fost considerată vinovată pentru multe situatii desi grupurile sunt formate din indivizi.

Deciziile de grup suferă adesea de ceva numit gândirea de grup, unde conformarea şi dorinţa de armonie în cadrul grupului pot conduce la mai puţin bune. Priveşte un focus grup, impărtăşind sau comisie care decide pe cine să angajeze, şi vei vedea că cine vorbeşte primul are un puternic impact asupra rezultatului. Membrii grupului care erau indecisi au tendinţa să se conformeze, iar dacă nu ridică obiecţii solide, tind păstreze opoziţia pentru ei insisi. Astfel, fără prea multă zarvă, grupul merge pe un drum, când ar fi putut alege, la fel de uşor, opţiunea contrară.

Un aricol de Cecilia Tamas

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *