Coaching-ul de echipa reprezinta o abordare sistemică de tip coaching de echipă este adaptabilă tuturor contextelor şi sectoarelor de activitate. Acest demers conduce la rezultate de performanţă măsurabile la nivelul oricărei echipe operaţionale sau funcţionale, mono- sau multiculturale, centrată pe reflecţii strategice, precum şi pe preocupări de zi cu zi. Acest tip de coaching colectiv şi „sistemic” poate deci privi, fără deosebire, o echipă de conducere, operaţională, informatică, de marketing, de vânzări, de producţie, de contabilitate, financiară, interculturală. Acest tip de coaching va permite:fiecărui membru al unei echipe de conducere să se poziţioneze în raport cu sine, cu ceilalţi şi cu funcţia sa;chipei ca atare, să-şi inventarieze forţele şi punctele slabe, colective şi sistemice (cultura sa activă) ,echipei să-şi definească nevoile şi obiectivele, şi să aleagă axele de lucru sau obiectivele colective pe care doreşte să le atingă în ansamblul ei printr-un demers de coaching.
Coachingul este asociat cu una sau mai multe dintre dorintele importante ale unui om
1. evolutia constienta – intelegere, autocunoastere si depasirea unor limite,
2. atingerea performantei intr-un anumit context,
3. definirea si atingerea nivelului de excelenta individuala.
In coaching accentul este pus pe identificarea resurselor pe care fiecare persoana in parte le are si pe construirea unor strategii care sa permita atingerea telurilor pozitive dorite. In plus, de coaching pot beneficia si echipele si organizatiile.